Procaïne base infusietherapie

Pijnbestrijding / anti-aging / ontstekingsremmend.

Oorspronkelijk komt de procaïne-base infuus voort uit de Neuraaltherapie. De combinatie van procaïne of lidocaïne met een base-oplossing (bicarbonaat) zorgt dat in één sessie een grotere hoeveelheid procaïne of lidocaïne in het lichaam gebracht kan worden om zo de intensiteit van de behandeling te verhogen. Sommige ziekten (zoals reumatische aandoeningen) hebben baat bij een hogere dosis procaïne of lidocaïne die dieper in het lichaam hun werk kunnen doen. Dit is niet mogelijk met injecties. De procaïne en de bicarbonaat zorgen voor de ontzuring in het lichaam die vanuit de holistische benadering nodig is voor een effectieve bestrijding bij chronische pijn.

Wanner zijn procaïne-base-infusies zinvol?

Bij:

•    Verzuring van het lichaam (vooral bij chronische ziekten);
•    Pijntherapie (als er weinig of geen resultaat is geboekt bij eerdere behandelingen die niet bij Clinique Dr. Don  zijn uitgevoerd);
•    Reumatische aandoeningen en artrose;
•    Fibromyalgie behandeling;
•    Vitalisatie en anti-aging;
•    Cellulitis en lipoedeem;
•    Chronische vermoeidheid;
•    Chronische ontstekingen.

Inlooptijd en aantal sessies

De infusen moeten heel langzaam inlopen (60minuten). Het aantal sessies hangt af van de zwaarte van de aandoening en of de aandoening chronisch van aard is.

Vergoeding

Neuraaltherapie dus ook de infusies kunnen vanuit de aanvullende verzekering worden vergoed. Dit hangt af van uw polisvoorwaarden. Kom voor meer informatie naar de Clinique en laat u voorlichten over de mogelijkheden.